Friday, October 7, 2011

sEWakTU ...............

urmmm.....
mne la agknya mamat nie nk bwk aku ek???
xpe la....
tggu dan lihat je la...

ONE UTAMA...
(tmpt first date ktorg)
jln2.....tgk wayang...
mkn.....

urmm....wktu mkn nie la mcm2 berlaku.....

AKU : abg bwk org kuar nie xde ygt marah ke???
MB (mamat blushing) : urmm spe plak yg nk mrah???
AKU : gf abg la...xpon tunang ke???
MB : mne ade gf...tunang jaoh skali....xde komitmen ngn spe2 pon...
AKU : Ouh...eh da tue2 nie pon xde yg special ke??plik2....
MB : hehehehe....bella???
AKU : org???urmm....spe la yg nk...lgpon kn skola lg....
MB : ouh.....ye ke....
AKU : abg ble nk kawen nie???
MB : abg???blom jmpa yg berkenan lg la...bella plk???
AKU : org pling lewat 23...tu yg crik sndri la...tp klau da 25 xdee jgk suwoh mak crikn je.....
MB : so klau pling awl 18 pon bleh kn??? hahaha....bpe agk2 nye hntran nnty ek???
AKU : 18???urmmm tgk keadaan...psl hantran...mak kta xnk ltak so bergntung pd bkal suami la...tp klau org nk ltak 6666.66 je....
MB : uishhh....btol nie???klau cmtu abg tempah dlu la.....hhehehe...
AKU : (ISH mamt nie sje je nk wt aku feeling2...)

lalalallalalalallalallaala.....(lagu nset aku bnyi...)
almk...mak aku kol...jam da kol 11 mlm time tu...ptotla.....

AKU : w'slm mak...kat kdai mkn lg nie...urmm jp lg blik la...maafla mak lewat....

tbe2...

bak sini!!! (keypad lock MB nie...men rampas2 nset murah aku tu...)

MB : Asslmkm mak!!!!sy nie....maafla da lwat x hntar2 lg ank mak ngn ayah blik lg...wyang abes lmbt td..
kami tgh mkn lg....mak nk kirim pape x???

WHAT!!!!!MAK???AYAH???
amboi2...sdp2 dia je...tu parents aku la....
nk kena mamat nie.....

MB : Btol ke xnk pape nie???sy bungkuskn sate pon xnk ke???ok la mak..kjp lg kami blik la...

(utk pngetahuan korunk...mak ngn ayah aku mmg ske kumpul ank angkat...tp dia nie....ishhh2...mke xmalu btol la)
AKU : hello mak...urmm..nnty akak blik ye..maafla...
PARENTS : eh xpe la...mkn la dlu..mak bkn pe cme sje je tnya....
(ishh....nie da kes bsar nie...plik btol...klau dlu aku kuar sblom pkol 6 da kna ade umah...tp nieeeeeee....plik2)

smpai je kt umh...mak ngn ayah aku ngh dok rileks2 smbil tgk tv....

MB : maafla mak ayah..terlewt plk...
PARENTS : eh xpe la...
MB : hrap2 lpas nie bleh la ye klau sy mntk izin utk kluar lg ngn bella??
PARENTS : eh bleh2 pe slhnya...jnji jemput n hantr cra baek....

(aduuhhhhhhh mak ngn ayah aku nie...pe da jdik ngn diorg nie ek???)
(makin parah aku dibuatnya)....
hahahhahaha...........

lpas drpd hari tu....
kami kerap kluar bersma....
kdg2 dia jenguk aku di asrama bersama keluarga ku...
dia slalu jgk wt suprise....
ktanya xdpt hadir utk melawat aku...
tp tbe2 je da de dpan mata.....
dia turut membelikn aku seutas jam tgn yg kukira agk mahal sewktu ulangthun klahiran ku yg ke 17 sbb aku prnah mengusha jm tu d kdai...
msa aku mula2 nk mengenakn tudung...diala org pertama yg mndpt brita tu dan mnyokong aku 100% (utk pngetahuan kalian...aku freehair sblom tu..)
dia siap mmbelikn aku tudung smpai 4 HELAI....
Dan tudung tu adela tudung pertama yg aku pkai sehingga kini....
kdg2 dia ter lepas pggil aku SYG!!!....
opppssss.....mgkn tersasul je tu sbb kami x prnah pon berjanji atas ape2 ikatan...
dan AKU.....

hnya anggap tu 1 gurauan....

No comments:

Post a Comment